Netthandel

Netthandel

Piggsko.no

Piggsko.no

Fra idé til 10 millioner omsetning på 6 måneder

Fra idé til 10 millioner omsetning på 6 måneder

Fra idé til 10 millioner omsetning på 6 måneder

Vår daglig leder har bakgrunn som forretningsutvikler innen netthandel & affiliate marketing i VG. En idé han hadde var - hvorfor marekdsfører VG bare andre sine produkter når de kan selge sine egne med bedre marginer? Så, han skapte piggsko.no!

Vår daglig leder har bakgrunn som forretningsutvikler innen netthandel & affiliate marketing i VG. En idé han hadde var - hvorfor marekdsfører VG bare andre sine produkter når de kan selge sine egne med bedre marginer? Så, han skapte piggsko.no!

a bottle of pump soap sitting on top of a counter
a bottle of pump soap sitting on top of a counter
a bottle of pump soap sitting on top of a counter

Prosjektet

Prosjektet

Fra idé til 10 millioner omsetning på 6 måneder

Fra idé til 10 millioner omsetning på 6 måneder

Fra idé til 10 millioner omsetning på 6 måneder

VG er utrolig dyktig på affiliate marketing - det vil si, at de promoteter produktene til ulike nettbutikker og får betalt kun når de faktisk konverter. En normal provisjon ligger på rundt 15% eks moms. Men, med tanke på at VG ikke trenger å betale for markedsføringen, som tross alt er en av de største kostnadene for en nettbutikk, så var jeg sikker på at vi kunne få nettomarginen fra 15% til 38% ved å selge samme produktene selv.

VG er utrolig dyktig på affiliate marketing - det vil si, at de promoteter produktene til ulike nettbutikker og får betalt kun når de faktisk konverter. En normal provisjon ligger på rundt 15% eks moms. Men, med tanke på at VG ikke trenger å betale for markedsføringen, som tross alt er en av de største kostnadene for en nettbutikk, så var jeg sikker på at vi kunne få nettomarginen fra 15% til 38% ved å selge samme produktene selv.

orange plastic bottle beside orange plastic bottle
orange plastic bottle beside orange plastic bottle
orange plastic bottle beside orange plastic bottle

Kornelius sin fremgangsmåte:

Fokus 01 : Skap et unikt konsept

Det første steget var å sikre seg domenet piggsko.no - det var tatt av noen andre, og måtte forhandles frem til en fin pris. Dette var essensielt for å kunne bygge konseptet med en tydelig nisje og fokus.

Fokus 02: Enkelt design og trakt

For å videre underbygge enkelheten av konseptet skapte kornelius en veldig enkel nettside. Stor tekst. Enkle knapper. Lett å navigere. Dette både for å treffe målgruppen som gjerne klikker & kjøper via VG sin forside, men også for å gjøre slagstrakten så enkel som mulig. Resultatet var over 4% konvertering på sko som hadde en snittkostand på 2000kr.

Fokus 03: Vinkling

Det er så mange grunner til hvorfor man skulle ville kjøpe seg et par piggsko. Folk kjøper piggsko fordi de vil unngå å skli og skade seg på snø og is – enten de er eldre, går med barn, lufter hunden, trener ute, jobber utendørs, pendler, går på tur eller bare trenger ekstra trygghet på glatte vinterføre. De kan også være at man ønsker å kjøpe det til en forelder/besteforelder fordi de ønsker tryggheten. Snakker du til alle, snakker du til ingen. Spisse vinklinger med systematisk testing og ulike landingssider for hver målgruppe er viktig om man ønsker høy konvertering.

Resultatet

Resultatet

Resultatet

Forretningsutvikling fra A til Å med smarte grep som var skapt for målgruppen skapte et vinnende konsept som har produsert flere millioner på bunnlinja.

Forretningsutvikling fra A til Å med smarte grep som var skapt for målgruppen skapte et vinnende konsept som har produsert flere millioner på bunnlinja.

Forretningsutvikling fra A til Å med smarte grep som var skapt for målgruppen skapte et vinnende konsept som har produsert flere millioner på bunnlinja.

↑153%

Bedre margin

↑4m

Profitt

Andre resultater

Andre resultater

Andre resultater

ÅRETS CASE 2025

Norsk Nettbutikk

fra 60k/m til 8.2/m på 5 måneder

Butikken har eksistert i flere år, men aldri fått fokus og tid da selskapet har jobbet mest B2B. Mai i 2025 tok vi over og skalerte fra snitt på 60k/mnd til 8,2 millioner i Oktober. Juni - August totalt = 14,5M

4.10

ROAS

+10900%

Omsetningsvekst

Se hele casen

Se hele casen

ÅRETS CASE 2025

Norsk Nettbutikk

fra 60k/m til 8.2/m på 5 måneder

Butikken har eksistert i flere år, men aldri fått fokus og tid da selskapet har jobbet mest B2B. Mai i 2025 tok vi over og skalerte fra snitt på 60k/mnd til 8,2 millioner i Oktober. Juni - August totalt = 14,5M

4.10

ROAS

+10900%

Omsetningsvekst

Se hele casen

Se hele casen

ÅRETS CASE 2025

Norsk Nettbutikk

fra 60k/m til 8.2/m på 5 måneder

Butikken har eksistert i flere år, men aldri fått fokus og tid da selskapet har jobbet mest B2B. Mai i 2025 tok vi over og skalerte fra snitt på 60k/mnd til 8,2 millioner i Oktober. Juni - August totalt = 14,5M

4.10

ROAS

+10900%

Omsetningsvekst

Se hele casen

Se hele casen

ÅRETS CASE 2025

Norsk Nettbutikk

fra 60k/m til 8.2/m på 5 måneder

Butikken har eksistert i flere år, men aldri fått fokus og tid da selskapet har jobbet mest B2B. Mai i 2025 tok vi over og skalerte fra snitt på 60k/mnd til 8,2 millioner i Oktober. Juni - August totalt = 14,5M

4.10

ROAS

+10900%

Omsetningsvekst

Se hele casen

Se hele casen

Leadsgenerering

Norges Fagakademi

2430 søkere til studier skapt på 2 måneder

Det var ikke lenge igjen til opptak av studiene, og Norges Fagakademi kom til oss med et ønske om hjelp for å løfte markedsføringen og få inn flere søkere på tampen. Vi kastet oss rundt, og vi leverte.

+34%

Lavere CPA

2430

Leads skapt

Se hele casen

Se hele casen

Leadsgenerering

Norges Fagakademi

2430 søkere til studier skapt på 2 måneder

Det var ikke lenge igjen til opptak av studiene, og Norges Fagakademi kom til oss med et ønske om hjelp for å løfte markedsføringen og få inn flere søkere på tampen. Vi kastet oss rundt, og vi leverte.

+34%

Lavere CPA

2430

Leads skapt

Se hele casen

Se hele casen

Leadsgenerering

Norges Fagakademi

2430 søkere til studier skapt på 2 måneder

Det var ikke lenge igjen til opptak av studiene, og Norges Fagakademi kom til oss med et ønske om hjelp for å løfte markedsføringen og få inn flere søkere på tampen. Vi kastet oss rundt, og vi leverte.

+34%

Lavere CPA

2430

Leads skapt

Se hele casen

Se hele casen

Leadsgenerering

Norges Fagakademi

2430 søkere til studier skapt på 2 måneder

Det var ikke lenge igjen til opptak av studiene, og Norges Fagakademi kom til oss med et ønske om hjelp for å løfte markedsføringen og få inn flere søkere på tampen. Vi kastet oss rundt, og vi leverte.

+34%

Lavere CPA

2430

Leads skapt

Se hele casen

Se hele casen

Vanlige spørsmål

Vanlige spørsmål

Vanlige spørsmål

Vanlige spørsmål

Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

Om det er noe du ikke har fått svar på her, kan du alltids sende oss en mail på hei@purge.no eller sende en melding på Linkedin til vår daglig leder, Kornelius Salvesen.

Om det er noe du ikke har fått svar på her, kan du alltids sende oss en mail på hei@purge.no eller sende en melding på Linkedin til vår daglig leder, Kornelius Salvesen.

Om det er noe du ikke har fått svar på her, kan du alltids sende oss en mail på hei@purge.no eller sende en melding på Linkedin til vår daglig leder, Kornelius Salvesen.

Hvordan tar dere betalt?

Hvilke bransjer jobber dere med?

Hva slags innhold skaper dere?

Hvor lang er bindingstiden?

Hvor raskt kan vi sette i gang?

Hvordan tar dere betalt?

Hvilke bransjer jobber dere med?

Hva slags innhold skaper dere?

Hvor lang er bindingstiden?

Hvor raskt kan vi sette i gang?

Hvordan tar dere betalt?

Hvilke bransjer jobber dere med?

Hva slags innhold skaper dere?

Hvor lang er bindingstiden?

Hvor raskt kan vi sette i gang?

Hvordan tar dere betalt?

Hvilke bransjer jobber dere med?

Hva slags innhold skaper dere?

Hvor lang er bindingstiden?

Hvor raskt kan vi sette i gang?

Vekst for selskap som vil mer.

Når strategi, innhold, forretningsutvikling og høykvalitets annonsering samles under ett tak, slutter vekst å være gjetting. Purge kobler alle ledd til ett mål – inntekt.

Når strategi, innhold, forretningsutvikling og høykvalitets annonsering samles under ett tak, slutter vekst å være gjetting. Purge kobler alle ledd til ett mål – inntekt.

Når strategi, innhold, forretningsutvikling og høykvalitets annonsering samles under ett tak, slutter vekst å være gjetting. Purge kobler alle ledd til ett mål – inntekt.

Vi skalerer solide merkevarer med betalt annonsering.

Hvor skal du nå da?

Hjem

Om oss

Resultater

Ta kontakt

Ta kontakt med oss på SoMe

Vekst for selskap som vil mer.

Vekst for selskap som vil mer.

Vekst for selskap som vil mer.

Vekst for selskap som vil mer.

© 2025 all rights reserved purge. Purge Media AS. Org.nr 929 523 814

Privacy Policy