Kornelius sin fremgangsmåte:
Fokus 01 : Skap et unikt konsept
Det første steget var å sikre seg domenet piggsko.no - det var tatt av noen andre, og måtte forhandles frem til en fin pris. Dette var essensielt for å kunne bygge konseptet med en tydelig nisje og fokus.
Fokus 02: Enkelt design og trakt
For å videre underbygge enkelheten av konseptet skapte kornelius en veldig enkel nettside. Stor tekst. Enkle knapper. Lett å navigere. Dette både for å treffe målgruppen som gjerne klikker & kjøper via VG sin forside, men også for å gjøre slagstrakten så enkel som mulig. Resultatet var over 4% konvertering på sko som hadde en snittkostand på 2000kr.
Fokus 03: Vinkling
Det er så mange grunner til hvorfor man skulle ville kjøpe seg et par piggsko. Folk kjøper piggsko fordi de vil unngå å skli og skade seg på snø og is – enten de er eldre, går med barn, lufter hunden, trener ute, jobber utendørs, pendler, går på tur eller bare trenger ekstra trygghet på glatte vinterføre. De kan også være at man ønsker å kjøpe det til en forelder/besteforelder fordi de ønsker tryggheten. Snakker du til alle, snakker du til ingen. Spisse vinklinger med systematisk testing og ulike landingssider for hver målgruppe er viktig om man ønsker høy konvertering.
↑153%
Bedre margin
↑4m
Profitt
Vekst for selskap som vil mer.
Vi skalerer solide merkevarer med betalt annonsering.
Hvor skal du nå da?
Resultater
© 2025 all rights reserved purge. Purge Media AS. Org.nr 929 523 814
Privacy Policy






